Filmy instruktażowe i szkoleniowe

FILMY INSTRUKTAŻOWE, Filmy SZKOLENIOWE

Filmy instruktażowe, które się w odpowiedni sposób przygotuje mogą w skuteczny sposób oddziaływać na widza oraz przekazać mu treści, które wyjaśniają, nauczają, tłumaczą, a wreszcie pomogą zrozumieć cały mechanizm działania firmy albo specyfiki danej branży. Najważniejszą zaletą szkoleń w formie audiowizualnej jest przede wszystkim jego oszczędność w stosunku do tradycyjnie przeprowadzanych szkoleń. Zamiast organizacji wielu nużących wykładów czy też konieczności męczącego i długotrwałego wertowania książek można dużo lepiej i łatwiej zaprezentować grupie docelowej jeden przystępny i atrakcyjny film, który w przyszłości można odtwarzać w nieskończonej liczbie powtórzeń dla dowolnej oraz zmiennej grupy odbiorców. Nie istnieje wówczas ryzyko, że zapomni się czegoś dodać, o czymś ważnym powiedzieć czy przekazać. Człowiek o wiele lepiej przyswaja to, co widzi. Dlatego skuteczność filmu szkoleniowego jest tak duża. Żeby jednak film szkoleniowy stał się w pełni wartościowym narzędziem w rękach zlecającego, trzeba spełniać pewne warunki.

FILMY INSTRUKTAŻOWE, Filmy SZKOLENIOWE

Produkcja filmów szkoleniowych jest tak naprawdę przyszłością każdej firmy. Wszelakie skrypty, slajdy, notatki oraz tablice odchodzą do tak zwanego lamusa. Jeżeli pracodawca pragnie, aby jego pracownicy w szybki sposób zrozumieli i przede wszystkim nauczyli się obsługi nowych programów, nowych regulaminów, czy też procedur, najlepiej zrobi, jeśli pokaże im to na filmie. Wideo szkoleniowe oraz instruktażowe to także skuteczny sposób na przekazywanie wiedzy klientom poprzez na przykład różnego rodzaju animowane instrukcje obsługi, zaprezentowanie sposobów rozwiązywania problemów, które w danej branży pojawiają się nagminnie.

FILMY INSTRUKTAŻOWE – ŚWIETNE NARZĘDZIE INFORMACYJNE ORAZ DYDAKTYCZNE

Filmy instruktażowe można stosować jako narzędzie zarówno do celów wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Oznacza to, że stanowią one pomoc nie tylko dla pracowników określonej firmy, lecz również jej klientów. Dzięki nim pracownicy mogą zrozumieć mechanizmy, które są związane między innymi z produkcją, obsługą oraz działaniem produktu. Z drugiej jednak strony są dla klientów idealnym narzędziem o charakterze instruktażowym, który dobrze i klarownie przestawia funkcjonowanie określonego przedmiotu, produktu, usługi albo danego zagadnienia. Dobrze jest również wiedzieć, że filmy instruktażowe są nieodłącznym elementem tak zwanego "video marketingu".

REALIZACJA FILMÓW INSTRUKTAŻOWYCH I SZKOLENIOWYCH

Podstawą do rozpoczęcia pracy nad realizacją filmów instruktażowych i szkoleniowych jest przede wszystkim stworzenie kreatywnej i oryginalnej koncepcji obrazu, a także profesjonalnego scenariusza. Tylko w ten sposób można wyznaczyć strategię działania, które przybliży do celu, jakim jest wpłynięcie na odbiorcę przekazu filmowego. Po skończeniu dwóch powyższych elementów, należy rozpocząć niezbędne prace przygotowawcze oraz organizacyjne. Dopiero na sam koniec można przystąpić do właściwego etapu produkcji i realizacji filmu. Trzeba dokładać wszelkich starań, żeby użyte środki realizacyjne całkowicie pokrywały się z potrzebami klienta, a także grupy docelowej. Optymalizacja środków podczas prac przygotowawczych pozwoli na kreację idealnego filmu