Filmy produktowe | eCommerce video

Zobacz jak je tworzymy

Filmy produktowe pokażą Twój produkt potencjalnym klientom w krótkiej i zwięzłej formie!

Jak działają filmy produktowe? Obecnie niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu w świecie e‑commerce bez wdrożenia skutecznej kampanii marketingowej. Reklamę uznaje się za dźwignię handlu i przy bezustannie rosnącej konkurencji na rynku koniecznością staje się promowanie swoich usług, produktów, marki. Coraz więcej biznesów przenoszonych jest do Internetu, który oferuje ogromne możliwości sprzedażowe. Wartościowa treść i ciekawa grafika to jednak nie wszystko. Coraz większy nacisk kładziony jest na filmy wideo, które zyskują na popularności w sieci. Taka forma prezentowania treści jest najbardziej przystępna dla odbiorców i preferowana przez większość osób. Czas to pieniądz, dlatego Internauta woli oglądać filmy produktowe, niż tracić czas na zapoznawanie się ze specyfikacją produktów/usługów. Za pomocą filmu produktowego możliwe staje się wyrażenie większej gamy emocji.

Pozytywny odbiór filmów produktowych przez Internautów

Coraz więcej osób kupuje i sprzedaje najróżniejsze produkty czy usługi. Zakupy online są wygodne, szybkie, bezpieczne i atrakcyjne cenowo. Bardzo ważne jest to, aby sprzedawca odpowiednio zaprezentował oferowany produkt. Nie może zabraknąć wyczerpującego i ciekawego opisu oraz wysokiej jakości zdjęć produktowych. Na tym jednak nie koniec. Jeśli komuś zależy na wzbudzeniu jeszcze większego zainteresowania danym produktem czy usługą, zwiększeniu prawdopodobieństwa dokonania zakupu przez konsumenta, powinien zainwestować w film produktowy. Jest to najkrótsza droga do tego, aby dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jak to działa?

Wydaję się, że za pomocą filmów produktowych można naprawdę zwiększyć atrakcyjność swojego e‑sklepu. Zgodnie ze statystykami zdecydowana większość odbiorców preferuje przekaz treści w formie filmu wideo, co jest po prostu wygodniejsze. Okazuje się, że ponad połowa konsumentów w pierwszej kolejności ogląda film produktowy, zanim zdecyduje się na zakup. Jeszcze większy odsetek Internautów dopiero po obejrzeniu takiego wideo, przekonuje się do zakupu prezentowanego produktu. Niemalże wszyscy konsumenci są zgodni co do tego, że dzięki wideo możliwe jest lepsze zrozumienie produktu czy oferowanej usługi. To właśnie za pomocą zamieszczonych na stronach filmach produktowych możliwe staje się zwiększenie konwersji i to kilkudziesięciokrotnie.

Jaki filmy produktowe ułatwiają sprzedaż w e‑commerce?

Skutecznym sposobem na zwiększenie zaangażowania wśród Internautów jest przyciągnięcie ich uwagi filmem produktowym. Za pomocą takiej formy treści można opowiedzieć historię, wzbudzić konkretne emocje i wezwać do działania. Dużo łatwiej i szybciej jest przyciągnąć wzrok, zatrzymać na dłużej konsumenta. Zaprezentowanie swoich usług czy produktów od jak najlepszej strony zajmuje dosłownie parę minut. Zwiększa się też zaufanie do produktu, który na filmie pokazany jest od każdej strony, łącznie z zastosowaniem. Poprzez wideo możliwe staje się udzielenie odpowiedzi na pytania nurtujące potencjalnych kupujących. Można nawet zamieścić w filmie materiał poradnikowy.

filmy produktowe

Jak filmy produktowe kreują wizerunek marki?

Za pomocą tylko opisu i zdjęcia niemożliwe jest zaspokojenie obecnych oczekiwań konsumentów. Koniecznością wręcz staje się sięgnięcie po wideo w e‑commerce, pozwalające na uzyskanie lepszych doznań z przeglądanego produktu. Internauta ma możliwość dokładniejszego zapoznania się z produktem, obejrzenia go z różnych stron, pod wieloma kątami, łącznie z jego sposobem działania. Co więcej, Internauci są dużo bardziej skłonni do dzielenia się z treściami wideo z innymi użytkownikami. Chętniej udostępniają film produktowy w mediach społecznościowych. Wszystko to przekłada się na zwiększenie skuteczności kampanii reklamowej – sprzedaży i efektywności działań.