Promocja miast i gmin – czy film to dobre narzędzie?

Promocja miast i gmin

Świat, o którym czytasz, a świat, który widzisz”

Promocja miast i gmin jest bardzo ważna, jeżeli chcemy przekonać kogoś do czegoś, a konkretnie do jakiegoś miejsca. Możemy to zrobić na dwa podstawowe sposoby. Opowiadając mu o nim, barwnymi słowami opisując odcieni zieleni, jakimi mieni się okoliczny las, kiedy lato zwija swoje manatki, ustępując miejsca jesieni. Możemy długo opowiadać o tym, ile gatunków ryb występuje w tamtejszych jeziorach, jak pięknie kwiaty ścielą łąki, o tym ile w pobliżu można znaleźć ścieżek rowerowych, lub na jakie szczyty górskie prowadzą ścieżki turystyczne. Można nawet słowami opisać widok, jaki rozpościera się na pobliskie pasma górskie z ich najwyższego szczytu lub jak kolorowe pasma pól i łąk magicznie przeplatają się ze sobą. Tworząc baśniowe wręcz krajobrazy. Język polski jest bardzo bogaty i posiada tak wiele przymiotników, pozwalających na dokładne opisanie obserwowanej rzeczywistości. 

Tysiące ilustrowanych przewodników dostępnych w księgarniach jest dowodem na to, że słowo pisane z pewnością jest wciąż żywe i potrzebne. To nie ulega wątpliwości, jednak jest jeden ważny aspekt. Czas. Żyjemy w czasach, w których jedną z najbardziej deficytowych walut jest właśnie czas. Ludzie mają go coraz mniej, dlatego korzystają z wszelkich możliwych metod, aby go zaoszczędzić. Czytanie niestety wymaga czasu i chęci, a to znacznie ogranicza możliwości i zasięg słowa pisanego. Co innego obraz. Prawdopodobnie to właśnie jest ten drugi sposób przedstawiania rzeczywistości. To drugi, niezwykle skuteczny sposób perswazji. Obraz. Nawet najpiękniejsze słowa nie są w stanie oddać tego, co może zobaczyć ludzkie oko. Nawet najbarwniejsze opisy, nie zobrazują świata tak dokładnie, jak zrobi to obraz.

Promocji miast i gmin

Promocji miast i gmin

Film jak narzędzie do promocji miast i gmin

Mówiąc o obrazie, nie mamy jednak na myśli zdjęć, nieruchomych fotografii. Owszem są one potrzebne i skuteczne, jednak wydaje się, że największą siłę „rażenia” posiada film. Ruchome obrazy z dźwiękiem, czyli maksymalne działanie na zmysły odbiorcy. To klucz do sukcesu, to sposób, aby w zaledwie kilka minut przenieść widza w zupełnie inne miejsce. Wystarczy krótki kilku lub maksymalnie kilkunastominutowy film. Taki przedstawiający najpiękniejsze miejsce, najlepsze ujęcia, najważniejsze punkty, które są warte zobaczenia. Tak, aby w mózgu człowieka zbudowała się nieodparta wręcz potrzeba przeżycia tego na własne skórze.

Film, który zapada w pamięć

Mózg człowieka jest tak niesamowitym narzędziem, które otrzymując pozytywne bodźce.  Odczuwając pozytywne emocje takie jak zachwyt, poczucie piękna, melancholia, czy wzruszenie bardzo szybko koduje na swoim „twardym dysku” odpowiednie informacje, które wykorzystuje w odpowiedniej sytuacji. Miasta i gminy, które chcą skutecznie się promować, muszą pamiętać o tej zależności. Dobrej jakości film prezentujący atrakcje turystyczne, krajobrazy, charakterystyczne miejsca, na długo zapadnie w pamięć widzów.  Będzie doskonałym motorem do odwiedzenia tego właśnie miejsca.

 

Nowoczesne technologie pozwalające kręcić filmy w ultra wysokiej jakości.  Sprawiają, że tego typu filmy są niezwykle realistyczne, można w nich dostrzec każdy detal. Można zrobić ujęcie pokazujące dane miejsce w ujęciu panoramicznym. Ponadto do kręcenia filmów promujących miejsca używane są drony ze specjalistycznym sportowymi kamerami, wyposażone w stabilizatory obrazu, co umożliwia dotarcie do miejsc, do których nawet tradycyjny fotograf nie jest w stanie dotrzeć. Takie filmy w kilka minut są w stanie wzbudzić maksymalne emocje w odbiorcy. Dotrzeć do zakamarków jego świadomości, pobudzić wszystkie zmysły a tym samym sprawić, że na długo zapamięta to, co zobaczył.

Z pewnością film jest doskonałym narzędziem do promocji miast i gmin. Daje możliwości, jakich nie daje żadna inne forma reklamy. Dynamiczny obraz, krótki i treściwy przekaz, maksymalna kumulacja najważniejszych informacji, a to wszystko ujęte w obraz wywołujący silne i prawdziwe emocje.