Wideorelacja jako promocja?

WIDEORELACJA – SIŁA WIDEO MARKETINGU

Wideo marketing zdobywa coraz bardziej dominującą pozycję na rynku. Nie jest w tym nic dziwnego dlatego, że treści, które są prezentowane w tej formie mają o wiele większą siłę przekonywania niż “zwykłe” słowo pisane. Jedną z ich form jest wideorelacja. Nie należy jednak mylić przy tym omawianego pojęcia z reklamą telewizyjną. Ponieważ posiadają one kluczowe różnice. 

Videorelacja

Videorelacja

CECHY WIDEO MARKETINGU

Jak już było wspomniane, wideo marketing z pewnością posiada olbrzymi wpływ na emocje odbiorców. Jednak w przeciwieństwie do reklamy nie jest to jedynym elementem, który ma przekonać widzów. Z całą pewnością można uznać, że obustronna komunikacja, nastawienie na rzetelne zaprezentowanie produktu czy usługi a także otwartość na odbiorców to elementy, które z pewnością charakteryzują się większą siłą przebicia od klasycznych reklam. Nastawione są tylko i wyłącznie na jednostronne atakowanie różnorodnymi komunikatami, które są zabarwione emocjonalnie.

ZAUFANIE DO MARKI, A WIDEO MARKETING

Produkt albo usługa, które są zaprezentowane w formie wideo jeszcze bardziej cieszą się zaufaniem. Odbiorca jest świadomy, że nie jest to reklama, w której określony towar prezentowany jest przez wynajętego aktora. W wideo marketingu udział biorą ludzie, którzy są mocno związani z daną branżą albo marką. Nierzadko także klienci oraz niezależni eksperci. Mogą oni z czystym sumieniem polecić (albo ewentualnie odradzić) pokazywany towar. Użytkownicy z pewnością bardziej ufają tego rodzaju przekazom. Ponieważ nie ma w nich aż widocznego i budzącego wstręt przekłamania, sztucznych uśmiechów oraz wyuczonej mowy ciała. Te elementy nie mają nic wspólnego z rzeczywistą reakcją na promowany produkt. Dobrze jest wiedzieć także, że możliwość obustronnej komunikacji albo oceny produktu czy usługi sprawia, że zaufanie klienta do marki jeszcze bardziej wzrasta. Zdają sobie z tego sprawę wszyscy producenci. 

WIDEORELACJA 

Videorelacja

Videorelacja

Wideo relacja z firmowego wydarzenia takiego jak: różnego rodzaju targi, event’y, czy nawet szkolenie może stać się jednym z elementów skutecznej  promocji przedsiębiorstwa. Ponieważ do dużo znaczących wydarzeń z życia firmy zaliczane są także różnorakie wyjazdy czy imprezy integracyjne, a także tak zwane “wewnętrzne spotkania” oraz uroczystości. Utrwalenie ich w postaci filmu jest nie tylko miłą pamiątką i elementem intrygującym pracowników. Wydaje się być także materiałem, który przyciąga więcej chętnych. W produkcji tego typu relacji najważniejsze jest wcześniejsze dobre przygotowanie. Ważnym aspektem jest, aby przed wydarzeniem zebrać wszystkie potrzebne informacje. Nie zapominając o ustaleniu szczegółów z organizatorami i osobami, które biorą w nim udział. 

PROCES REALIZACJI WIDEORELACJI

Reasumując, na samym początku trzeba przygotować dokładny harmonogram wydarzenia. Następny etapem to skrupulatne ustalenie co, kto oraz w jakiej sytuacji musi znaleźć się na filmie. Przede wszystkim stworzenie wstępnej koncepcji formy filmu. Potem trzeba oczywiście stworzyć scenariusz docelowy, wybrać podkład muzyczny oraz nagrać głos lektora (choć wszystko zależy od formy). Następnie następuje montaż i przekazanie gotowego już materiału na nośniku.